Hallo liefhebbers van de lege fles! Dit is het weblog van EBNA, het Empty Bottle News Agency.

05 januari 2005

EBNA Nu

Tien jaar geleden was de veertigste verjaardag van Jan van Spijker een aanleiding om - in ongeveer twee jaar tijd - een serie van tien EBNA bulletins op het internet te plaatsen. Dit nadat ik ter ere van zijn verjaardag een uniek exemplaar van de lang vergeten publicatie had vervaardigd. Onlangs, op Jan's vijftigste verjaardag - ontmoette ik Ruud die mij verzekerde dat hij vroeger het EBNA-bulletin bijzonder gewaardeerd had. Hij had het over de papieren versie die in de tweede helft van de 70-er jaren aan een select gezelschap werd verstuurd. Zijn opmerking, in combinatie met mijn recente ervaring met het webloggen zette mij aan het denken. Nu, in 2005, is het tijd voor een doorstart van het fameuze bulletin.